csütörtök, május 26, 2011

A MRAP balesetének okai - frissítve

Ma reggel a Mokkában Simicskó Péter szak-államtitkár azt mondta az fn.hu szerint: A vizsgálatok eddigi adatai szerint a jobb hátsó kerék durrdefektje vagy valamilyen más problémája miatt borulhatott fel a magyar katonák járműve.

Tudom, hogy meg kellene néznem az eredeti nyilatkozatot, de nincs rá időm. A cikkből ítélve a következő dolgok jutottak eszembe.
1. A durrdefekt sajnos nagyon is reális opció Afganisztánban, nagy sebességgel mindenhol veszélyes, ez okozhatott olyan balesetet, hogy kiszakadt a négy kerék.
2. Kicsit szégyellem is magam, hogy a nagy szakértésben erről a lehetőségről megfeledkeztem. Tegnap voltam a Nemzet és Védelemben, előző héten vettük fel, nem említettem ezt. Mindjárt be is linkelem. nem azért mert benne vagyok, hanem mert foglalkoznak az MRAP témával és Líbiával is. (kritikusaim gondolhatják, addig bíráltam a műsort, míg meghívtak :)
3. Tegnap volt a temetése az egyik katonának.
4. Itt írtam a balesetről múltkor.
5. Nem valami magvasak gondolatok máma.
**** Frissítés
Aztán Benkő tábornok is nyilatkozott a MTV-ben, amiben kizárta a defektet és azt mondta: A vezérkari főnök az MTV Ma reggel című műsorában azt mondta: az eddigi vizsgálatok szerint nem durrdefekt, hanem a gumi más meghibásodása okozta a balesetet.A vezérkari főnök szerint az Afganisztánban, magyarok által használt valamennyi gumit átvizsgálják az amerikaiakkal együtt, és ha kell lecserélik azokat. Hozzátette: a szállító jármű mindkét tengelye és a torony is leszakadt, de az utastér sértetlen maradt. Benkő Tibor szerint hamarosan lezárják a vizsgálatot és megkapják a végleges jelentést, bár – mint mondta – jelentősen segítené a munkát, ha meghallgathatnák a sofőrt is a történtekről.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Dr. Simicskó István

Névtelen írta...

Meggyőződésem, hogy a MaxPro gumiai durrdefekt és belövés/repeszsérülés ellen védettek (minimum tömör gumi).