Talán nem mindenkinek egyértelmű mi az a M-ATV. Feloldása a MRAP All Terrain Vehicle, azaz a a MRAP-ek terepjáró változata. Még tovább magyarázva, mindazoknak a tapasztaloknak a levonása és megépítése, amelyeket a MRAP-ek építése és afganisztáni alkalmazása óta eltelt. Az első MRAP-ek nagyok voltak és súlyosak, Irakban jól elfutottak, mert lapos az egész ország, jó úthálózat, lehet döngetni
Afganisztánban ezek nincsenek, már néha a Humveek is túl nehéznek és szélesnek bizonyultak az afgán vízmosásokhoz, primitív hidakhoz, átjárókhoz. A kis Merciknek és Toyotáknak ennyi előnye biztos volt.
Nos a M-ATV tehát a MRAP kisebb, könnyebb "terepjáróbb" változata.
Na persze, mint látni ez is csak mértékkel a Humvee-hoz képest relatív kisebb, sőt nagyobb. Súlyra, asszem ez olyan 11 tonna körül van.
Afganisztánban ezek nincsenek, már néha a Humveek is túl nehéznek és szélesnek bizonyultak az afgán vízmosásokhoz, primitív hidakhoz, átjárókhoz. A kis Merciknek és Toyotáknak ennyi előnye biztos volt.
Nos a M-ATV tehát a MRAP kisebb, könnyebb "terepjáróbb" változata.
Na persze, mint látni ez is csak mértékkel a Humvee-hoz képest relatív kisebb, sőt nagyobb. Súlyra, asszem ez olyan 11 tonna körül van.
1 megjegyzés:
Egy MATV-n szolgáló néhány tapasztalata:
http://combatgear.blog.hu/2010/11/30/egy_tengereszgyalogos_tapasztalatai_afganisztanbol_1
Megjegyzés küldése