kedd, július 22, 2008

Vihart kavarni?

Az MTI-is hír egyre inkább önálló életre kel. Tegnap vagy ma felhívtam őket és megkérdeztem, hogy nem kellene-e egy helyreigazítást kiadni. Meggyőztek, hogy nem félreérthető. Elfogadtam, de most más nem vagyok benne olyan biztos.

Népszava a mai napon ilyet írt: Szelet vetett és vihart aratott Wagner Péter biztonságpolitikus azzal a véleményével, hogy anélkül haza lehetne hozni Afganisztánból a tartományi újjáépítésben tevékenykedő katonák tűzszerész támogatóit, hogy ezt a NATO nehezményezné, vagy emiatt a magyarokról kialakított pozitív vélemény megváltozna.

A pozitív szót annak idején direkt kivetettem az MTI-s hírből, de itt benne van, szerintem azt sugallva, mintha ez is az én véleményem lenne. Ja és szelet vetettem. Alapvetően ezzel nincs semmi kifogásom, mindig arról álmodtam, hogy egyszer szelet vessek. Csak jobb szerettem volna, ha valami olyan révén tudom ezt elérni, amit valóban hiszek, írtam vagy mondtam, nem pedig olyannal amit a számba adtak. Kicsit csalódott vagyok.

Itt van a Metro honlapjáról az eredeti MTI hír, mert úgy látom az Index kihagyott belőle valamit.

Itt pedig az MTI-hír angol nyelvű változata: Analyst urges withdrawal of Hungarian bomb experts from Afghanistan. Nem akarok itt szemantikailag bűvészkedni, de ezt biztos nem mondtam. Érdekes módon ezt átvették mindenféle egzotikus helyeken is, de ami nekem a legérdekesebb az a peshawari Frontier Post. Mit mondjak, elakadt a lélegzetem.

Holnap honvédelmi bizottsági ülés, igazából, akár meg is hívhatnának, ha tényleg azt hiszik, hogy a kivonás ellen vagyok. De nem a tűzszerészek kinntartása mellett vagyok a megfelelő tanulságok levonása után.

Szerintem egyébként még egy szakértőt nem hallgattak meg életükben a bizottságban Afganisztánról. Talán ideje lenne. Egy jó éve már írtam erről, már akkor is aktuális lett volna:
Németh Zsolt a bizottsági meghallgatáson kifogásolta, hogy Szekeres Imre keveset beszélt a misszió biztonsági kockázatairól.

Nem is értem ezt miért Szekerestől várja. Miért nem hív meg külső szakértőket? Vannak egy páran, akik a térséggel foglalkoznak, megjárták Afganisztánt és nem kötődnek egyetlen párthoz sem. (azaz független véleményt kaphat tőlük). Miért nem tart a honvédelmi bizottság egy olyan ülést, ahova meghívja a térség civil szakértőit? Nem néznek amerikai filmeket kongresszusi meghallgatásokkal? Miért nem hívják meg a külügyből a területi referenst, aki olvassa a napi sajtót Afganisztánról (gondolom).


2 megjegyzés:

Szlankó Bálint írta...

tenyleg, miert nem?

Névtelen írta...

ne legyen már cenzúra