szerda, június 08, 2011

MRAP borulás, néhány új dolog - újra -még újra

(Az előző poszt állandóan lefagyott nekem és nem jelent meg a többi poszt alatt, ezért most kicsit átalakítottam, a videot és a képet kivettem és betettem linkbe)

Az utolsó MRAP-vel kapcsolatos poszt óta annyi fejlemény volt, hogy felvilágosítottak, hogy állítólag ezek a kerekek nem kaphatnak durrdefektet, mert hogy golyóállóak. Így be sem tud menni semmi, ki sem tud jönni semmi, sőt ha jól értettem levegő sincs benne. (EZ AZ UTOLSÓ FRISSÍTÉS: Az első komment szerint nem így van, két másik kint járt katona ezt állította. Ez a szép a honvédségben. )

Benkő tábornok előző posztban idézett mondata (A vezérkari főnök az MTV Ma reggel című műsorában azt mondta: az eddigi vizsgálatok szerint nem durrdefekt, hanem a gumi más meghibásodása okozta a balesetet) végül is ezt már akkor helyre rakta.

Az MTI híre szerint megérkezett közben a német hadsereg vizsgálatának eredménye, amit tanulmányoz a HM. Reméljük, meg lehet majd tudni mi van benne.

Egy német forgatócsoport pont Mazarban volt a németekről forgatva. Itt egy felvétel, ahol pont a balesetes magyar konvojról van szó. 1 perc 06-nál egy mp-re látni lehet, amit a sérült járművet hozzák be traileren. 1 mp. Épp csak. A videot kivettem, mert meghülyítette a blogot, itt a link.

Az ugyanilyen típusú felrobbantott MRAP-hez meg a szöveg és a kép linkje.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!!
Óriási tévedés,van a kerekekben levegő,és egy figyelmeztető felirat is a kerekeken,hogy 65Mph/h sebesség fölött nem biztonságos.
Érdekes dolog ez,ugyanis a Cougar és Oshkosh járművek kerekein ez a figyelmeztetés nincs feltüntetve...
Igaz,azoknak a járműveknek a menettulajdonságai is nagyságrendekkel jobbak.
ÜDV!

Névtelen írta...

Köszi. Mit mondjak, az ember sohasem lehet elég okos. Legközelebb arra jártamban készítek fotókat a kerekekről is. Az ember csak a saját tapasztalatának hihet úgy látszik.
wp

Névtelen írta...

Véleményem szerint események sorozata vezetett ehhez a tragédiához és biztos vagyok benne hogy néhányan (szakasz pk. aki hol is volt??;vagy épp az oszlopparancsnok) ennek tudatában másképp álltak volna ehhez a feladathoz. Bízom benne hogy tud a honvédség tanulni e szörnyű balesetből és nem söpri szőnyeg alá 1-2 jutalommal mint ahogy vélhető...
Tudom hogy ha mégis hibázott valaki az nem változtat a tényeken de talán ez megelőzhet más tragédiákat és feleklőségre neveli a parancsnokokat...
Szeretném hinni hogy a barátaim halála nem volt értelmetlen...

Névtelen írta...

Szia!!
Akármit állít a két kint volt katona,az a helyzet,hogy a kerekekben van levegő.Igaz,hogy belül van egy tömör gumi"kerék" amin max.30Km/h-val lehet haladni jópár kilométert.
Talán elgondolkodtató,hogy az állítólagos kezelőállomány ezzel nincs tisztában!

smalladam írta...

hát chairborne generalként nem akarok beugatni, de egy sima google-özéssel nagyjából tisztázni lehet ezt a kérdést.

Megnéztem pár szakportált, ez alapján az van, hogy a MaxxPro MRAP levegős, de run-flat gumikkal fut, ami kidurranás esetén csökkentett sebességgel való haladást tesz lehetővé.

itt egy táblázat a MaxxPro MRAP-okat gyártó Navistartól, ez mondjuk a recovery MRAP-re vonatkozik, ebben benne van még a gumi típusa meg a mérete is. Az első kerekei/abroncsai megegyeznek a "sima" MRAP-éval. (Michelin 395/85R20)

http://98.129.21.232/StaticFiles/navistardefense/includes/pdf/VehicleSellSheets/MaxxPro%20Utility%20Variants%20FEB11.pdf

Névtelen írta...

Ádám,

"a sima googlezéssel" és "a megnéztem pár szakportált" nem passzol össze. Szakportálok nem szoktak sima googlezéssel kijönni, csak nagyon hátul.

De mindenesetre köszönöm, így lesz a pletykából biztos tudás. Ha nem vetődik fel a hülyeség, talán sosem keresel rá a neten, hogy megbizonyosodjunk az ellenkezőjéről :)
kérd ki a jegyzőkönyvet és ennek apropóján (akár kiadják, akár nem) írd meg egy cikkben ezeket az infokat. hm?
wp

Névtelen írta...

valaki hiányolta a szakaszparancsnokot. Nem egészen értem, hogy miért. Ha jól tudom, akkor a szakaszparancsnok az tiszt. Mi indokolja, hogy ezt az oszlopot neki kellett volna vezetnie? Egy jó képességű tiszthelyettes erre nem alkalmas?

smalladam írta...

jó keresőkifejezésekkel az elsők között dobta ki ezeket. egyikről a másikra haladtam, a végén talán a michelin runflat maxxpro szavak adták ki ezt a navistaros cuccot. kikérem a jegyzőkönyvet ha nem felejtem el.

a "magyar mrapnek" is utánakérdeztem, azt mondták fejlesztik, de még nincs abban a fázisban, hogy kiadjanak róla információkat, viszont majd szólnak ha igen:)

Névtelen írta...

http://hirszerzo.hu/kulfold/20110615_afganisztan_kozlekedesi_baleset

Nos ha minden igaz ez a végleges jelentés.. nincs mit szépíteni..
" Nem hibázott senki, nem történt semmi olyan ami valakinek is a mulasztása lenne"
Nem csalódtam mert bizony nem lett konkrétum elmondva csak a lényeg..
Viszont még mindig hiányolok néhány részletet ha 1 szakasz feladatot hajt végre hol a parancsnoka??????
Igen talán elég volt 1 rátermett szakasztiszthelyettes, nos igen míg nem történik valami ami kiszámíthatatlan.. De megtörtént... nem tudom hogy változott volna e valami ha ott lett volna de nem volt ott ..Ez számít, nekem számít mert én is az vagyok és 700 ezerért ez a dolga..
Bár nagyon haragszom és egyben szomorú is vagyok és így nem vagyok objektív de esküt tettem ami bizony kötelez.. ŐT IS.. Gratulálok neki az új csillagához mert Szavaival élve : Ez jár neki...
Nagyon sajnálom hogy itt írom le ezeket a szavakat, talán nem kellene.