(Az előző poszt állandóan lefagyott nekem és nem jelent meg a többi poszt alatt, ezért most kicsit átalakítottam, a videot és a képet kivettem és betettem linkbe)
Az utolsó MRAP-vel kapcsolatos poszt óta annyi fejlemény volt, hogy felvilágosítottak, hogy állítólag ezek a kerekek nem kaphatnak durrdefektet, mert hogy golyóállóak. Így be sem tud menni semmi, ki sem tud jönni semmi, sőt ha jól értettem levegő sincs benne. (EZ AZ UTOLSÓ FRISSÍTÉS: Az első komment szerint nem így van, két másik kint járt katona ezt állította. Ez a szép a honvédségben. )
Benkő tábornok előző posztban idézett mondata (A vezérkari főnök az MTV Ma reggel című műsorában azt mondta: az eddigi vizsgálatok szerint nem durrdefekt, hanem a gumi más meghibásodása okozta a balesetet) végül is ezt már akkor helyre rakta.
Az MTI híre szerint megérkezett közben a német hadsereg vizsgálatának eredménye, amit tanulmányoz a HM. Reméljük, meg lehet majd tudni mi van benne.
Egy német forgatócsoport pont Mazarban volt a németekről forgatva. Itt egy felvétel, ahol pont a balesetes magyar konvojról van szó. 1 perc 06-nál egy mp-re látni lehet, amit a sérült járművet hozzák be traileren. 1 mp. Épp csak. A videot kivettem, mert meghülyítette a blogot, itt a link.
Az ugyanilyen típusú felrobbantott MRAP-hez meg a szöveg és a kép linkje.
9 megjegyzés:
Szia!!
Óriási tévedés,van a kerekekben levegő,és egy figyelmeztető felirat is a kerekeken,hogy 65Mph/h sebesség fölött nem biztonságos.
Érdekes dolog ez,ugyanis a Cougar és Oshkosh járművek kerekein ez a figyelmeztetés nincs feltüntetve...
Igaz,azoknak a járműveknek a menettulajdonságai is nagyságrendekkel jobbak.
ÜDV!
Köszi. Mit mondjak, az ember sohasem lehet elég okos. Legközelebb arra jártamban készítek fotókat a kerekekről is. Az ember csak a saját tapasztalatának hihet úgy látszik.
wp
Véleményem szerint események sorozata vezetett ehhez a tragédiához és biztos vagyok benne hogy néhányan (szakasz pk. aki hol is volt??;vagy épp az oszlopparancsnok) ennek tudatában másképp álltak volna ehhez a feladathoz. Bízom benne hogy tud a honvédség tanulni e szörnyű balesetből és nem söpri szőnyeg alá 1-2 jutalommal mint ahogy vélhető...
Tudom hogy ha mégis hibázott valaki az nem változtat a tényeken de talán ez megelőzhet más tragédiákat és feleklőségre neveli a parancsnokokat...
Szeretném hinni hogy a barátaim halála nem volt értelmetlen...
Szia!!
Akármit állít a két kint volt katona,az a helyzet,hogy a kerekekben van levegő.Igaz,hogy belül van egy tömör gumi"kerék" amin max.30Km/h-val lehet haladni jópár kilométert.
Talán elgondolkodtató,hogy az állítólagos kezelőállomány ezzel nincs tisztában!
hát chairborne generalként nem akarok beugatni, de egy sima google-özéssel nagyjából tisztázni lehet ezt a kérdést.
Megnéztem pár szakportált, ez alapján az van, hogy a MaxxPro MRAP levegős, de run-flat gumikkal fut, ami kidurranás esetén csökkentett sebességgel való haladást tesz lehetővé.
itt egy táblázat a MaxxPro MRAP-okat gyártó Navistartól, ez mondjuk a recovery MRAP-re vonatkozik, ebben benne van még a gumi típusa meg a mérete is. Az első kerekei/abroncsai megegyeznek a "sima" MRAP-éval. (Michelin 395/85R20)
http://98.129.21.232/StaticFiles/navistardefense/includes/pdf/VehicleSellSheets/MaxxPro%20Utility%20Variants%20FEB11.pdf
Ádám,
"a sima googlezéssel" és "a megnéztem pár szakportált" nem passzol össze. Szakportálok nem szoktak sima googlezéssel kijönni, csak nagyon hátul.
De mindenesetre köszönöm, így lesz a pletykából biztos tudás. Ha nem vetődik fel a hülyeség, talán sosem keresel rá a neten, hogy megbizonyosodjunk az ellenkezőjéről :)
kérd ki a jegyzőkönyvet és ennek apropóján (akár kiadják, akár nem) írd meg egy cikkben ezeket az infokat. hm?
wp
valaki hiányolta a szakaszparancsnokot. Nem egészen értem, hogy miért. Ha jól tudom, akkor a szakaszparancsnok az tiszt. Mi indokolja, hogy ezt az oszlopot neki kellett volna vezetnie? Egy jó képességű tiszthelyettes erre nem alkalmas?
jó keresőkifejezésekkel az elsők között dobta ki ezeket. egyikről a másikra haladtam, a végén talán a michelin runflat maxxpro szavak adták ki ezt a navistaros cuccot. kikérem a jegyzőkönyvet ha nem felejtem el.
a "magyar mrapnek" is utánakérdeztem, azt mondták fejlesztik, de még nincs abban a fázisban, hogy kiadjanak róla információkat, viszont majd szólnak ha igen:)
http://hirszerzo.hu/kulfold/20110615_afganisztan_kozlekedesi_baleset
Nos ha minden igaz ez a végleges jelentés.. nincs mit szépíteni..
" Nem hibázott senki, nem történt semmi olyan ami valakinek is a mulasztása lenne"
Nem csalódtam mert bizony nem lett konkrétum elmondva csak a lényeg..
Viszont még mindig hiányolok néhány részletet ha 1 szakasz feladatot hajt végre hol a parancsnoka??????
Igen talán elég volt 1 rátermett szakasztiszthelyettes, nos igen míg nem történik valami ami kiszámíthatatlan.. De megtörtént... nem tudom hogy változott volna e valami ha ott lett volna de nem volt ott ..Ez számít, nekem számít mert én is az vagyok és 700 ezerért ez a dolga..
Bár nagyon haragszom és egyben szomorú is vagyok és így nem vagyok objektív de esküt tettem ami bizony kötelez.. ŐT IS.. Gratulálok neki az új csillagához mert Szavaival élve : Ez jár neki...
Nagyon sajnálom hogy itt írom le ezeket a szavakat, talán nem kellene.
Megjegyzés küldése