vasárnap, március 20, 2011

Budapest-Tripoli járat

Nagyon felhúztam magam ezen. A máltkori líbiai evakuáció kapcsán az újságírók megkérdezték Hajdú TEK igazgatót mennyibe került az akció. A válasz kitérő volt. Ez OK, neki ez volt a feladata (bár a miértet nem értem).

De hogy nem akadt - és ezen pippantam be - egy bakker újságíró, aki ezek után kinyomozta volt, hogy mennyibe kerülne normális esetben egy ilyen vagy hasonló járat. A kerozin, adók, engélyek körülbelül mennyibe került volna? Ez volt a fő tétel, de egyetlen nyomorult újságírót sem érdekelt annyira ez, hogy keressen egy pilótát, egy légügyest vagy akárkit, aki megmondta volna azt az egy mondatot.

Azért kaphatunk ilyen válaszokat, mert megérdemeljük.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Miert? Mert ha megmondjak a pontos arat akkor masnap minden azzal lett volna tele, hogy miert nem ovodara iskolara jardara meg Mari neni terde kalacsara koltik el ezt az irdatlan osszeget.

Nem tudom melyik Malev Boeinggel repultek de B 737/800 nek 2665 usd a blokk oradija atlagos gepnel 9 blokk oraval szamolnak naponta.
A gep fogyasztasa 1638l/ora. kb 1.8 euro a kerozin literje. Tirpoli oda vissza kb 5 ora repules
Aztan itt vannak a kulonfele dijak mint pld a lemondasi dij ami 50.000 usd vagy kesedelmi dij ami 10.000 usd/ ora. A gep biztositasi dija kb 100.000 usd.
Gondolom kifizettek az ures gepet oda vissza a gep 174 szemelyes egy tripoli budapest repjegy kb 70 ezer forint/fő
Meg persze lehet szamolni egy csomo jarulekos koltseget is mint napidij a szemelyzetnek es a TEK tagjainak. Ez olyan 50-70 euro/fő kozott van es a 70 % a adokoteles.
Aki jobb volt matekbol mint en az nekilathat kiszamolni 

A TEK tagjait eloszeretettel hulyezte mindenki. Remelem a jarotot kisero MALEV dolgozok kicsivel tobb megbecsulest kapnak majd.

Tovabbra is elismeresem mindenkinek aki ott volt. A TEK tagjainak nevet nem hozzak nyilvanossagra ( okkal) a MALEV reszerol ok voltak ott. Riszpekt nekik.

Capt. Fehérváry Géza üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, vállalati főpilóta

Capt. Keszőcze János B737 típus főpilóta

Capt. Kozma Zoltán repülésfelügyeleti iroda vezető

Werner Miklós első tiszt képzési osztályvezető-helyettes

Kontra Frigyes vezető légiutaskísérő

Tegze Márton vezető légiutaskísérő

Reiner Iván légiutaskísérő

Császár Zoltán légiutaskísérő"


Udv FB

Névtelen írta...

Úristen, ennyire egyszerű lenne. Köszönöm.

Akkor a tételek
9 blokk=23985 USD (bár nem volt 9 óra, de inkáb felé lövünk)
6 órányi üzemanyag=
17690 euro

Napidíjat nem számolok, mert teghyük fel önként vállalta mindenki, ha nem akkor meg könnyen kiszámítható.

Még van a Tripoli reptér használat, de két főp tétl ha hihető akkor végül is megvan.
17690 euro (280 ft) kb 5 millió,
23985 usd (200 ft) kb 4,8 millio

Szóval olyan 10-12 millió közé teszem a mentőakciót. Ennyiért vállatunk szolidaráitást, vettünk részt valamiben, vettük ki a részünket a közös összefogásból.

Nem sok, fúleg ha a felét tényleg kifizette a EU. Nem sok, nem írták volna az újságok, ha valaki érthetően elmagyarázta volna az egészet.

Könnyebb volt lapítani, és a hallgatással kelteni magunk körül kételyeket. A kommunikálásban is kicsit bátrabbnak kellett volna lenni.
üdv
wp
köszi mégegyszer

Névtelen írta...

Ki tudná ezt nekem hivatalosan is elmondani, vagy megerősíteni? Milyen intézmény?
wp
nem hivatkozhatom a blogom kommentjét:(

Névtelen írta...

Esetleg kérj árajánlatot a MaLéVtól, hogy mibe lenne egy ilyen géppel ilyen távra, mindennel együtt. Talán lesz valaki, aki ha nem is mond konkrét összeget de esetleg nagyságrendileg meghatározza egy ilyen út árát.

Névtelen írta...

Mondjuk azt nem egészen értem, hogy egy biztpol. szakértő miért egy charter járat bekerülési költségén tornázik. :-)

Ebben az ügyben sokkal fajsúlyosabb például, hogy
- nem létező jogszabályi felhatalmazás alapján hogy is akciózik a TEK külföldön;
- milyen felhatalmazással helyezte át a TEK a "határt" a Zách utcába (szvsz az ideiglenes határnyitás feltételei nem voltak adottak);
- ha már hivatalosan megkérték az egyébként előírt berepülési engedélyt, ugyan feltüntették-e rajta, hogy fegyver (is) lesz a fedélzeten - ha nem, akkor vajon miért is várjuk el mindenki mástól, hogy a Mo. esetében eleget tegyenek ennek a kötelezettségnek.

Névtelen írta...

nem vagyok biztonságpolitikai szakértő, mondjuk inkább kutató, elemző.

a kérdéseid jogosak, de inkább igazgatási jogi természtűek. ehhez még annyira sem értek mint a kerzin ára, viszont jóval bonyolultabb. persze ha valaki vállalja, szívesem meghalllgatom ebben a témában is.
wp

Névtelen írta...

Van egy lista az a neve hogy dangerous cargo list. Amin az ongyujtotol a taktikai atombombaig fel kell tuntetni minden veszelyes cuccot amit a repulogep szallit.
Ennyi.Mar csak azert is fel tuntettek mert az atrepulesben erintett valamennyi orszagnak tudnia kell mit visz a gep.

Amit nem szallithat az felderito eszkoz.

Annyira nem hulyek a TEK nel sem hogy az akcio elott ne beszeltek ne neztek volna utana egy ilyen muveletnek mik a buktatoi.
Valszeg nem a TEK PK dontotte el egy szemelyben, hogy vegrehajtjak

Azert megneznem hogy SAS nak vagy GIGN nek vagy Yamam nak mikor olvassak a fejere, hogy nem tartott be igazgatasrendeszeti szabalyokat :)

Udv FB

Névtelen írta...

kicsit off topic, de részben kapcsolódik, ők szartak bele, odaküldtek egy hadihajót és többezer embert hiztak ki seperc alatt, a későbbiek is elgondolkodtatóak::: ((must see))
http://www.cnn.com/video/#/video/world/2011/03/13/gps.china.flex.cnn

Névtelen írta...

a linket nem akarja kirakni:

http://www.cnn.com/video/
#/video/world/
2011/03/13/
gps.china.flex.cnn

Névtelen írta...

Kedves FB!

Nem arra utaltam, hogy a TEK a kretén.

Hanem arra, hogy miért kell ilyen kretén módon létrehozni egy szervezetet.

Az általad felsorolt szervezetek valszeg kissé más felhatalmazással rendelkeznek eleve... nálunk miért is nem? (szvsz, mert az eredeti szándék nem az volt, hogy terrorkodjanak...., csak idővel kilógott a lóláb és korrigálni kellett..., csak jogszabályilag elfelejtettek utána menni a dolgoknak)

A terrorelhárító nem attól terrorelhárító, mert lesz@rja a törvényeket. Azzal nekik nem is kellene foglalkozni. De ugye azt sem lehet, hogy állam legyen az államban és a (nem jelentős) terrorveszélyre hivatkozva azt és akkor tegyenek, amikor csak akarnak.