péntek, december 03, 2010

HM sajtóklub

Ez a színes kategóriája. Ha jól emlékszem múlt héten megalakult a HM sajtóklub (sajnos akkora a rohanás, hogy összefolynak a dolgok). Viszonylag sok újságíró lett meghívva többek között én is, bár nem vagyok újságíró, csak a honvédséget érintő kérdésekkel foglalkozom (megjegyzem a mostani Magyar Narancsban van egy publicisztikám a NATO-orosz viszonyról).

Nyilvánvaló, hogy a találkozó (vacsora) célja az volt, hogy a HM és az újságírók között valamennyire szorosabb legyen a kapcsolat, legyenek személyes ismeretségek a sajtóosztály és az újságírók között. Persze vannak már bejáratott újságírók, akiknek idáig is jó kapcsolataik voltak, de a többség nem ilyen volt (ahogy láttam).

Hende Csaba miniszter adta a vacsorát és a tervek szerint havi rendszerességgel lesznek további találkozók. Gondolom és remélem nem mindig a miniszterrel. Nem mintha ha ez nem lenne megtisztelő, de államtitkárok, szakállamtitkárok, vezérkari főnökök, ÖHP parancsnokok vagy akár dandárparancsnokok is elég érdekesek lehetnek (nem vagyok egy kicsit elszállva???), sőt nekem érdekesek, ráadásul a miniszterek ideje egyrészt drága, és én magam csak ritkán rabolnám ezt.

Ebben az ötletben nagy lehetőségek vannak. Egyrészt hogy az újságírók több információhoz jussanak hozzá, másrészt, hogy a honvédség ügye több nyilvánosságot kapjon ezáltal. Az egyik nincs a másik nélkül. Természetesen az ideális végeredmény az lesz, hogy a kapcsolatépítés és az együttműködés során mindenki megtudja majd őrizni a függetlenségét és valóban az ezután születő cikkek hitelesek is lesznek és tartalmilag pontosak. Még van hova fejlődnünk.

Nincsenek megjegyzések: