péntek, június 25, 2010

Kirgiz zavargások

Még mielőtt teljesen elveszti szavatosságát és elfelejtem, a Külügyi Intézet honlapjára még talán múlt héten írtam egy gyorselemzést a kirgiz zavargásokról. Részben az események összefoglalásaa, részben, hogy mi lehetett a háttérben az akkori infok szerint.

Kirgiz belpolitikai viszonylatban az események jelentőségét az adta, hogy az ideiglenes kormány (ha valaki nem követné az országban 2010 áprilisában valamiféle népi felkelés megdöntötte a rendszert) június 27-re népszavazást írt ki az új alkotmányról, ami sok dolgot érint, és egy kicsit legitimitásnövelő is. Az előző vezetés, ha tényleg ők álltak a dolgok hátterében, ezt akarhatták megzavarni. De persze ezek benne vannak az elemzésben is.

Vasárnaő szememet ismét Kirgizisztánra vetem. Lehet alacsony vagy magas részvétel, béke vagy zavargások, minden kiszámíthatatlan.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

hahó
bejegyzést és cikket is olvastam, ami talán még fontos és nem említetted:
üzbég titkosszolgálat nagyon aktív dél kg-tánban
még a szovjetúnió idején is voltak komoly, tettleges etnikai villongások, csak éppen erről még a helyiek közül is kevesen tudnak, mert nem engedték kiszivárogni ezeket a híreket
radikális iszlám csoportok lehetséges szerepe

Névtelen írta...

hahó a cikk félbe szakadt. hogy is említettem volna az üzbég titkosszolgálatokat, mikor nincs rá forrás. nyilvánvaló h aktívnak kell lennie, de vajon az orosz vagy a tádzsik nem az? aki ott van aktív, mit tett volna hozzá.

a szu-s etnikai villongás kimaradt, az erős hogy voltak, mert nem volt jellemző, de os-ban, fergana völgyben volt. mondjuk nekem erre helyiek azt mondták orosz provokáció volt.

wp

Névtelen írta...

http://www.ipp.kg/files/Saipov%20Round%20table.pdf

http://www.craigmurray.org.uk/

http://enews.ferghana.ru/

http://en.wikipedia.org/wiki/Alisher_Saipov

főleg az első anyagban vannak infók

Névtelen írta...

Ja így érted a üzbégeket. Azt hittem a mostani eset kapcsán találtál valami részletet a tevékenységükre vonatkozóan.

Saipov halálához, vagy mint az első anyagban említett emberrablások sajnálatos módon voltak máskor is, de ezeket nem nagyon látom, hogy lehet belefűzni a szövegbe.

üdv
wp