kedd, április 21, 2009

Két konferencia pénteken

Az egyik a KÖZEL-KELET BIZTONSÁGPOLITIKAI KIHÍVÁSAI A 21. SZÁZADBAN című konferenciájára közgázon.

Időpont és helyszín: 2009. április 24. (péntek) 09.00-14.001093 Budapest, Fővám tér 8. Főépület, Fsz. III. előadóA

Elvileg 2009. ÁPRILIS 17-ig kellett regisztrálni a konferenciára ezen az emailcímen (MENAkonferencia@gmail.hu), de szerintem ha valaki most teszi meg még beengedik.

Csupa neves előadó, nukleáris kérdés, az iraki háború hatása a síiták felemelkedésére, a Hamasz és a Hezbollah, szóval a legfontosabb dolgokról lesz szó.

A konferencia az MTA-MEH stratégiai kutatásai által finanaszírozott egyik projekt. Rostoványi Zsolt vezette csoport az európai muszlim közösségeket kutatta, kutatási jelentésük itt tölthető le. Ha jól tudom ez a 125 oldalas anyag csak az összefoglalója a kutatócsoport munkájának és ki lesz adva az egyes tagok által írt anyagok is.

Az MTA-MEH stratégiai kutatásaiban egyébként rendkívül érdekes anyagok vannak. Itt van a fő weboldal, én a kínásba olvastam bele (saját weboldaluk is van), de mint laikusnak legjobban a Kárpát medence vízgazdálkodásáról szól kutatás tetszett. Ámultam, bámultam, hogy milyen problémák és lehetőségek előtt áll Magyarország.



A másik konferencia is pénteken lesz a MTA Politikatudományi Intézetében. Címe sokat sejtető:
Kül- és biztonságpolitikai kihívások Európában a XXI. század elején. A 2011-es magyar EU-elnökség szakpolitikai stratégiái.

Helye és ideje: 2009. április 24. péntek, 9-15 óra MTA budavári épületének díszterme (Budapest I. Országház u. 28.).

A program itt tölthető le, de nekem csalódáskeltő az egész. Arra számítottam, hogy akkor az egyes területeket számba veszik majd és valamiféle mérlegelés történik. Ehelyett lesz három panel, az elsőben csak általánosságok lesznek, a másodikban gondolom a politikusok ahogy szokták elvitatkoznak egymással, és csak az utolsó panelben lesz valódi párbeszéd valódi szakértőkkel arról, hogy mi lesz, mik lesznek a magyar idején a kül- és biztonságpolitikai kihívások.

Szerintem a témáról legalább két de inkább három panelt lehetett volna szervezni.
1. Mi lesz az EU szinten kül- és biztonságpolitikai kihívás, ami nekünk vinni kell,
2. Mi mit akarunk futattni a saját félévünk alatt, mit akarunk kiemelni?
3. Milyen lehet új kihívás? Ez tényleg csak agyalás és elmélkedés, hol lesz addigra a pénzügyu válság? Kína? stb.
4. Az EU ESDP eszközrendszerének a helyzete, a válságkezelési képesség állapota, a missziók?

OK, nem én szervezem a konferenciát. Itt lehet regisztrálni az eseményre.

Izgatottam várom a ma esti Kepes műsort.

Nincsenek megjegyzések: