péntek, október 31, 2008

Szerdai Kormánybizottsági ülés Afganisztánról

Volt némi felesleges okoskodás a tegnapelőtti posztban

A Népszabi megírta, hogy a második amerikai katona a magyar táborban halt meg, és volt egy harmadik amerikai sérült, akit a magyar katonával vittek el.

Nem a TV2 riportere készítette az anyagot, ő már rég hazajött. Csupa hibás következtetés. Valamiért volt a közelben egy forgatócsoport és azok készítették az anyagokat. De legalább a TV2 bemutatta (a többi híradót nem láttam, igaz.)

Volt tegnap KB ülés (asszem ez volt az előző), nem nagyon tudom mi történt mert a Köztársasági Őrezred, vagy a Parlament Sajtóosztálya, vagy egy harmadik ismeretlen szervezet képtelen megoldani az én és néha más újságírók beléptetését. A Küm elfaxolja a névsort a Parlamentbe és onnan kezdve az önálló útra kell.

-Vannak, akik bekerülnek a beléptető rendszerbe és eljutnak a sajtótájékoztató helyszínére
-Vannak, akik bekerülnek a beléptető rendszerbe, de pontatlan adatokkal. Pl. tegnap én, akit állandóan a Fehér Házba akartak átküldeni egy nem létező sajtótájékoztatóra
-Vannak, akik be sem kerülnek a rendszerbe, mint az újságíró, akivel tegnap együtt szívtam.

Nem először fordul elő, velem kb. harmadszorra a négy alkalomból. Tegnap a Küm határozott és személyes fellépésének (és telefonálgatásának) köszönhetően az utolsó pillanatban bejutottunk az első kapun, hogy aztán engem félreállítsanak a második kapunál mondván: nekem csak a Fehér Házba van belépési jogosítványom . Újabb telefonok.

Mire felértem a sajtó tájékoztatóra persze már elkezdődött, hely se volt, ki is kellett magam fújjam, úgyhogy félfüllel követtem csak a híreket. Amit a Népszabi is összefoglal itt. Nem azért mert én is benne vagyok.

Kevés konkrétum hangzott el, pl. hogy milyen arányban osztják szét az 500 milliót a tárcák között?

Állítólag megindul egy stratégiai gondolkodás, tervezés a 2009 utáni szerepvállalásról. Nagyon izgatott lettem ennek hallatán, mert aztán mi stratégiát nem tudunk írni és nem is tudunk benne gondolkodni. Általában.

És kik fogják kigondolni? Akiknek majd meg is kell valósítani? Akkor azt el lehet képzelni.

Láttam végre a Küm Afganisztán mini kiállítását és tényleg gratulálok. Tudom hülyén hangzik, de ez olyan pont, mint amilyenre én csináltam volna a kiállítást. Jók a fényképek, a hangulatúak, a témájuk, a színűk. Jól lettek összeválogatva, angol, magyar nyelvű, ízléses kiállításai technika. Jöhet a következő lépés és a brossúra összeállítása.

És ráadásnak: Ahogy annak már régen is lennie kellett volna, de most meg is történt. A legtartalmasabb infohalom az ülésről, azaz a sajtótájékoztatóról: A Külügy honlapján!!!!
Részlet: A siker szempontjából fontosnak minősítette, hogy a parlamenti pártok egybehangzóan támogatják az afganisztáni küldetést. Jelezte, hogy a kormány az új stratégia ügyében szintén egyeztetni kíván velük. Hozzátette, hogy a továbblépés szempontjából lényeges a visszacsatolás, tehát annak ismerete, hogy a létrejött programok mennyire váltak be. E célból már a közeljövőben fejlesztési tanácsadó, egy afgán egyetemi tanár kezdi meg működését. A miniszter szerint a projektjeink igen hasznosak, amiért általános elismerés övezi a magyarok tevékenységét.

A részleteket ismertetve Göncz Kinga kiemelte, hogy az agrártárca vízgazdálkodási és mezőgazdasági programokat valósít meg. Az Oktatási Minisztérium ösztöndíjakat ad, illetve a helyszínen nyújt segítséget, ide értve, hogy több száz menekültet tanítanak meg a betűvetésre, illetve szövőnőket, valamint bábákat képeznek. Emellett a jelen lévő két magyar civil szervezet általános és szakiskolákat épít, három gyümölcsaszalót hozott tető alá, utóbbiak a már régebben működő téglagyárral együtt egyben munkalehetőséget nyújtanak több tucat embernek. A cél ugyanis az, hogy az afgán gazdaság hosszú távon önfenntartó legyen, rendeződjenek az életkörülmények, az ország végképp szabaduljon meg a drogkereskedelemtől, illetve ne lehessen menedék a terroristák számára. Ezt a folyamatot a nemzetközi közösség messzemenően támogatja – nem utolsó sorban saját biztonsága érdekében.

1 megjegyzés:

smalladam írta...

a beléptetés hehe
én egyszer a parlamentbe egy délután öt utáni eseményre kaptam belépőt, ami csak fél ötig szólt.

mikor odaértem, közölték, hogy nem mehetek be, de fogjak egy telefont és intézzem el. mondjuk nem mondhatom, hogy nem voltak figyelmesek, mert miközben kétségbesetten telefonálgattam a bejárat előtt, kijött az egyik kormányőr, megkérdezni, hogy sikerült-e elintéznem.

miután végigtelefonáltam mindenkit, a parlament sajtóosztályáról leszóltak a portához, hogy akkor adjanak egy új belépőt.

regisztrálták is az új belépőt ott helyben, csupán annyi volt a bibi, hogy origos újságírónak regeltek be, miközben az előző regisztráción, a sajtókártyámon meg az összes szóbeli diskurában az szerepelt hogy a hírszerzőnél dolgozom...

üdv
kiss ádám