szerda, március 09, 2016

Utászcsörlő és a mosztari öreghíd

2012-ben írtam egy blogposztot egy állítólagos utászcsörlőről, illetve ezek alkalmazásáról a mosztari öreghíd kőelemeinek kiemelésében játszott szerepéről. Furcsa dolog az internet, mert beütöttem a google-ba most, hogy "mosztar utászcsörlő" és csak az én posztom jött ki. A furcsa az, hogy ezek a katonai városi legendák mennyire bent tudnak maradni saját zárt rendszerekbe és az internet korában se írja le senki egy fórumon sem névtelenül.

A régi bejegyzés itt tekinthető meg, kb leírtam mindent, meg még egy csomó mást is a kérdés kapcsán.

Na mindegy. A poszt után nem sokkal jelentkezett Padányi József dandártábornok, aki volt olyan kedves és megküldte azt a tanulmányát, amit a témáról írt, és egyben megerősítette, hogy utászcsörlőről nincs szó :) Kb 10-11 oldal a tanulmány és lépésről lépésre végigveszi, hogy hogyan ment végbe a kiemelés. Ha lenne időm nagyon figyelmesen elolvasni, még egy fél tucat kérdést fel tudnék tenni, de azt majd legközelebb. A korábbi posztot talán azért is érdemes elolvasni, mert néhány körülményt, anekdotát még hozzátesz a tanulmányhoz.

Padányi 1998-ban a SFOR Magyar Műszaki Kontingens parancsnokhelyettese volt, majd a következő évben a SFOR műszaki főnöke.

A tanulmány letölthető erről a linkről, a dokumentum elejére odatettem a bibliográfiai adatokat, amiből kiderül az eredeti mű, hol mikor jelent meg.

Ha találunk még képeket, tervrajzokat, akkor most már fel tudom rakni ezeket is. Bármilyen banálisan hangzik három évembe telt idáig, amíg megoldást megoldottam.

Nincsenek megjegyzések: