szerda, június 17, 2015

Iraki misszió szélesebb földrajzi határokon, szélesebb feladatrendszerrel

Korom tábornokkal van egy rövid interjú a honvedelem.hu-n, benne a készülő iraki misszióról is. Számomra három olyan újdonság van a szövegben, amit leírva még nem láttam. Hallani már hallottam, és Erbilben elég nyilvánvaló is volt, de mondom leírva most először látom.

Az egyik, hogy nem csak Erbilben, hanem az egész kurdisztáni régióban jelen lehetnek majd a katonák (a parlamenti határozt nekem kicsit kétérételmű, de a hivatalos megnyilatkozások mindig csak Erbilt említették),  a másik pedig, hogy középtávon nem csak force protection feladatokkal számol a HM, hanem a kiképzési feladatok átvállalásával is.
Ez a gyakorlatban a kurd területeken a kiképzést támogató erők biztonsági felügyeletét jelenti. Magában foglalja az objektumok és a kiképző erők védelmét, de adott esetben – ha szükséges – a kiképzésben is részt tudnak venni.

Lehet ezt persze belemagyarázásnak is mondani, de szerintem Korom tábornok arról beszél, amit terveznek.

A harmadik újdonság, inkább csak információ, az előző posztban felvetett gondolathozkapcsolódik, azaz hogy a magyar kontingens kitelepüléséhez valószínűleg fel kell építeni egy tábort, saját magunknak kell megoldani az elhelyezést. Nekem erre utalnak a tábornok szavai:
Mikor indul ki az első kontingens?
Majd akkor, ha úgy látjuk, hogy minden olyan feltételt biztosítottunk a magyar katonáknak, amelyek segítségével probléma nélkül el tudják látni feladatukat. 
Ergo, még semmi sincs kész, de folyik a munka.

Iraki misszió, 2015.06.15.
http://www.honvedelem.hu/cikk/51530_iraki_misszio

Nincsenek megjegyzések: