hétfő, november 07, 2011

Moszkvai balett és orosz kisebbségek

A hétvégén megnéztem a Moszkvai Balett előadását a Arénában. Az előadást távcsőmmel nézegettem és két órás előadás alatt szépen szemügyre vettem a tánckart is.

Nem tudom ki hogy van vele, nekem laikusként a orosz balettről a klasszikus orosz magas, szőke, vékony, hosszúkás arcú és finoman szép balerinák jutnak eszembe. Ez a sztereotípia.

Közelről szemlélve a társulatot azonban nyilvánvalóvá vált amit előtte napokkal épp egy elemzésben olvastam. Oroszország nem csak az oroszoké, ez nem egy homogén ország többségében szláv emberekkel, hanem egy vallásilag és etnikailag jelentősen tagolt hatalmas ország. Amint elnéztem a tánckar egyes hölgytagjait nyilvánvalóvá vált, hogy össze kell kötnöm a látottakat és a fent említett tanulmányt egy blogposztban.

Dobrovits Mihály tanulmánya (Valaki mások országa) a Külügyi Intézetnél jelent meg. Noha kifejezetten Oroszország muszlim kisebbségeivel foglalkozik csak, a felvezető részeknél van néhány térkép, amely segít vizualizálni az arányokat. Ide másolok egyet:
Link

Nincsenek megjegyzések: