Tegnap súlyos incidens volt a kabuli repülőtéren (KAIA). Egy afgán ezredes a légierőtől megölt nyolc amerikai katonát. Az újsághírek szerint összevesztek valamin, az ezredes elment, majd visszajött és lőtt. Gondolom ez nem pisztoly volt.
A repülőtéren dolgoznak magyarok az Air Mentoring Team képviseletében. Most olvastam, hogy asszem 12 főre növelték a létszámukat 10-ről. A csoport egyik fele pilóta, aki repül az afgán pilótákkal, a másik fele műszaki, aki meg? Aki mentorálja az afgán műszakiakat? Meg talán figyel külön is arra, hogy amivel felszállnak a magyarok, az nem zuhanjon le.
Hogy jön ez ide? Hát hogy néhány emberben felmerült, hogy a magyarok is veszélyben voltak. Elvileg igen, gyakorlatilag talán nem. Nem tudjuk. A cikkek inside operations room of the Afghan Air Corps-t említenek, ami nekem semmit sem mond. Ha viszont az afgán helikopterpilóta volt, akkor ismerhették egymást a magyarokkal. Ha meg Mi-24 pilóta, akkor meg együtt repülhettek.
Na jó, felrakok néhány képet a helyről, illetve az előtte levő helyről.
Ez a linken látható térképen látszik, illetve ne látszik a Afgán légierő helye. A kifutó felső részén pirossal van jelölve a KAIA North ISAF. Akkor még nem volt kész, de tőle balra van a afgán légierő tábora. A két fenti kép a tábor kifutó oldalán levő részét mutatja a hangárokkal és töménytelen Mi-17essel, néhány Mi-35-sel.
Reptér mániákusoknak ezt találtam: LOCAL OPERATING PROCEDURES KABUL AFGHANISTAN INTERNATIONAL AIRPORT, eredeti ISAF declassified dokumentum a netről.
Van benne szó a brit és amerikai nagykövetségek apronjáról. Nekik van ilyen külön, függetlenül a ISAF, afgán légierő, meg a többiekétől. Állítólag senki sem szólhat bele, hogy mit és kik repülhetnek.
Az első képen a háttérben látszik a az Apron 4 és Apron 5. Ahol a Herkules áll, az már az Apron 5, az amerikai rész. Ezek kb szembe vannak (azaz a kifutó túloldalán szemben) az afgán légierő táborával.
Szóval a kép előterében a civil helikopterek apronja, bár az inkább kavicsos rész. Ez előtt van a civil reptéri váró, ki be szálló rész, előtte a torony, előtte szerintem az ENSZ-es apron, az előtt meg az roncstemető, azelőtt meg a Ariana részlege.
A második képen a nagy Herkules az amerikai apronon (mi ez magyarul? itthon is köténynek hívják?)
Kicsit bizonytalan vagyok, hogy ez tényleg amerikai-e? Vagy ez mégis a brit részleg még?
Azt hiszem rájöttem a megoldásra. A C-130-as nem tudom milyen, de az előtte levő gépen a helikopterek után áll néhány repülő és helikopter vegyesen. Az biztos az amerikai részleg, mert közöttük van egy sötétkék vagy fekete Mi-17-es amit most nem találok, hogy hol írtam róla a blogon. De már volt róla kép, mikor Baghlanba hozott egy amerikai tábornokot és egy kolumbiai cég repüli a Pentagonnak.
7 megjegyzés:
Jó lenne tudni mi volt a téma, illetve probléma.
Sajnos nekem is volt már bicskanyitogatós gondolatom egy-egy amerikaiakkal folytatott beszélgetés alatt, pedig nagyon nyugodt vagyok tárgyalásokon. A katonáktól nem áll távol a butaságból fakadó sértegetés.
Ha megaláznak egy embert, akkor simán benne van a bosszú lehetősége a következményekben. Ha ez rendszeres, akkor szinte már egyértelmű. A bosszú módja nem az.
Gondolom nem fog kiderülni, hogy mi volt a téma, de arra tippelek, hogy súlyos alázás lehetett.
appron= forgalmi előtér ki-be szálláshoz, szüttyögéshez
Mondjuk ha azt írom, forgalmi előtér, azt sem fogják többen érteni mint az apront :(
wp
Az afgánok roppant büszkék, ami a katonáknál a rendfokozattal párhuzamosan emelkedik. Nagyon zokon tudják venni és súlyosbítja a sértést, ha egy külföldi a beosztottjaik előtt alázza meg őket. Ezt jól meg kéne tanítani az ISAF/OEF tagjainak is! Az persze vita kérdése lehet, hogy mi is számít náluk sértésnek!? Az biztos, hogy nem csak az, ami nálunk! Tényleg tudni kéne, hogy mi is volt a kirobbantó ok.
én jártam ezen a bázison, a parancsnok nagyon súlyos tag volt, aki mindenkinek az oldalán harcolt már a háború kitörése óta, az amerikai összekötőtiszt meg folyton csak olyanokat mondogatott a fasziról, hogy "he's a pretty god man"
mármint good
C-130 A Herkules..Amúgy jó a KAIA-link, a rövidítéseket már bemagoltam...
Megjegyzés küldése