péntek, szeptember 24, 2010

kiszljaska? rebarbara?

Nem váltok teljesen témát. Ma rebarbarából készített valamit a barátnőm és már a növény látványa is gyanús volt. Aztán amikor megkostoltam a növényt, azonnal a tudtam, hogy én valami nagyon hasonlót rágcsáltam Tádzsikisztánban idén ősszel (közben rájöttem ez tavasszal volt, az ősz most jön), amikor Garm és Dusanbe között néhány kedves helyi munkással utaztam egy strapabíró helyi Lada Samaraban. A helyiek kiszljaska-t rágcsáltak mint megértettem. Az út szélén vidéken mindenhol ezt árulják a gyerekek, és mi is vettünk belőle. Rendkívüli megtiszteltésként én is kaptam egy egész csokorral, majd miután látták utitársaim, hogy nem tudok mit kezdeni a kiszljaska-val, hatalmas nevetések közepette megmutatták, a kibontás és a rágcsálás módját. Mint elmondták (elmutogatták), különösen a szívnek és az érrendszernek tesz jót a fogyasztása. Arról nem is beszélve hogy rendkívül olcsó, fillérekbe kerülő táplálék ez, ami a szegény tádzsik viszonyok között, az egyszerű munkások számára talán a kevés megengedhető étel közé tartozik.

Nincsenek megjegyzések: