szerda, április 14, 2010

Helikopter Baghlanba

Nem valami eredeti cím.

Most találtam a nagy kutakodásban, semmi jelentősége nincs. Egy helikopter járt valamikor 2010 januárban Puli Khumriban. Ez volt az afgán belügyminisztérium Air Interdiction Unitjának az első olyan repülése, ahol teljes egészében és önállóan afgán személyzet repülte a MI-17v5-t. Mostanában kezdek ezeknek a jelzéseknek a jelentésében is elmerülni. De azért meghallatok mindenkit, aki megmondja, honnan lehet fénykép alapján megkülönböztetni egy MI-8-t és egy Mi-17-t illetve egy MI-17v5 egy bármilyen más Mi-17-től. Vagy foduljak a légierő bloggerhez?

Visszatérve az afgnáokra, azért mentek Baghlanba, hogy valami regionális kábszer-ellenes megbeszélésen vegyen részt az új kábszer-ellenes (Counter Narcotics) miniszter és helyettese. Innen lehet tudni, hogy 2010-ben volt, nem 2009-ben, mert a Karzai kormány csak ekkor kezdett megalakulgatni.

A helikoptert Németország adományozta a Belügyminisztériumnak, egy másik darabbal együtt.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az ANA tobb Mi-tipuscsaladhoz tartozo helikopterrel rendelkezik, amelyeket rendszeresen hasznal Baghlanban is!

Névtelen írta...

de melyikekhez? ez a nagy kérdés?
wp

ambasa írta...

Üdv!

először is az orosz elnevezése mindegyiknek úgy kezdődik, hogy Mi-8. A Mi-17 Oroszországban M-8MT. A Mi-17V5nél nem tudom, de feltételezem, hogy ott is van mivel a Mi-17 és Mi-171 exportelnevezések.

A legegyszerűbben úgy tudod megkülönböztetni, hogy:
Mi-8 - a hajtóműgondola egészen a kabinig ér és sima, nincs benne porszűrő "gomba". A faroklégcsavar jobbra néz. Jellegzetes Mi-8:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mi-8_Hip_Roving_Sands_99.jpg

Mi-17 rövidebb a hajtóműgondola és a hajtóművekben "gomba" van az a porszűrő. A faroklégcsavar átkerült a bal oldalra. Jellegzetes Mi-17 (Mi-8M sorozat):

http://en.wikipedia.org/wiki/File:KazakhstanMi-8MT2000%28DF-SD-01-06442%29.jpg

Mi-17V5 általában hegyes orr, kecsesebb hátsó ajtó, mivel hidraulikus a rámpa, mindkét oldalon van eltolható ajtó, de a bal oldali a régihez képest szélesebb, a jobb oldali ajtó miatt, a tüzelőanyag-tartály előtti toldat (fűtóberendezés) fel került a jobb oldali ajtó felé a hajtóműgondola alá (ez nem minden gépen van). Hajtómű, faroklégcsavar, mint a Mi-17-nél. Jellegzetes Mi-17V5 (csalóka, mert láttam olyan fényképet is amelyik még régi sárkánnyal ábrázolja, de az vagy átépített prototípus, vagy téves képaláírás):

http://www.military-informer.narod.ru/ver-mi8mtv5.html

TG

Névtelen írta...

köszönöm
azt érszrevetted, hogy ezt a fotot http://en.wikipedia.org/wiki/File:KazakhstanMi-8MT2000%28DF-SD-01-06442%29.jpg

Jim Varhegyi készítette?
wp