kedd, január 20, 2009

OMLT Baghlanban I.

Karl-Heinz (Rummenigge?) feltett az előző poszthoz néhány kérdést:
A szövegből kitűnik, hogy az északi régióban Balkh tartomány a központja az ANA-nak. Ha jól emlékszem a korábbi hozzászólásokhoz, akkor ott svéd PRT működik, illetve ott van az RC(N) HQ is. Korábban szó volt arról is, hogy Baghlan tartományban nincs ANA.
Mikor lett?
Illetve, ha nincs, akkor hol van?
A másik érdekes kérdés, hogy milyen szintű ez a közös OMLT?

Amit én tudok: Valóban a 209-es hadtest parancsnoksága Mazarban van (és ott a svéd PRT és az RC(N) is) . Ez alatt ha jól emlékszem, két dandár van, egy mazari és kunduzi parancsoksággal. Papíron ezek alá három-három lövész típusú zászlóalj és egy-egy harci támogató és harci kiszolgáló-támogató (combat service support mi magyarul?). A zászlóaljak, vagy afgánul kandakok feltöltését először a mazari dandárban kezdtél el, legalábbis arról már olvastam, hogy az RC(N) nyugati oldalán, az RC(E) határos tartományban Faryabban van egy afgán kandak horvát OMLT-vel és ott részt vettek a harcokban.

Nem tudom eddig melyik zászlóaljakat töltötték fel, de ha abból indulok ki, hol vannak a legnagyobb problémák az RC(N) területén, akkor az Faryab, Kunduz és Baghlan. Mazar még esetleg politikai okokból, bár ott a kormányzó megbízható és kőkemény.

Szóval úgy tippelem Baghlan prioritás, és mivel itt már lesz egy heteken belül, már lehet felállítva a még fontosabb helyeken, azaz Faryabban és Kunduzban. Ez csak logikázás, de úgy se fog senki kijavítani. A "magyar" kandak maga Kabulból fog letelepülni, oda megy most ki a magyar-amerikai OMLT. A kiképzés a fővárosban működő Kabul Military Training Center-ben (voltam ott, majd teszek fel képeket) folyik, ott veszik át az afgán egységet. Ismerkednek, barátkoznak, aztán levonulnak.

Mikor lett? Most lesz csak
Illetve, ha nincs, akkor hol van? Most Kabulban van, de jönnek.
A másik érdekes kérdés, hogy milyen szintű ez a közös OMLT? Zászlóalj szintű, azaz az NATO weboldalán talált infod szerint (Brigade and Kandak OMLTs deploy throughout Afghanistan with their ANA partner units(1)) és szemben azzal amit itthon hivatalos helyeken hallani, harcba is lehet küldeni.

Pont tegnap néztem én is ezt a weboldalt és ami zavaró, hogy az OMLT nemzetek között nem vagyunk megemlítve.

Hallottam olyat is (még két éve), hogy az afgán zászlóaljakat rotálják Afganisztánban, hogy mindenki menjen délre harcolni. Fél év (?) a fronton, aztán kivonják őket, pihentetik, felkészítik, aztán megint be a sűrűbe. Nem tudom, hogy ez tényleg így van-e, de ha igen, akkor előbb-utóbb ők is mennek. Erről két dolog jutott eszembe? Nem olvastam sehol, hogy ez is hat hónapos misszió? Mert mentoráláshoz talán annyira nem jó. A másikat elfelejtettem.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az eddigi infóid kb. helytállók. Sok minden még nem egészen kiforrott, de forrja magát! :)

A KMTC-n én is jártam. Nagy "roncsvadász" vagyok. Nem kevés képet csináltam (ca. 6-700) én is. Olyan volt számomra, mint a "kánaán" :) Hihetetlen "ritkaságokat" lehet ott találni. Sajnos csak egy jó órát tudtam ott tölteni, így a roncstemetőnek csak töredékét járhattam be.

LP

Névtelen írta...

Nekünk erre nem volt időnk. Ez olyan fejtágítós, bemutatós, bejárós látogatás volt.
üdv
wp