kedd, július 15, 2008

Bagláni merénylet a Mokkában

Balogh Zoltán biztonságpolitikai szakértő nyilatkozott tegnap reggel a bagláni robbantásról a Mokka-ban.



Sok érdekes dolgot mondott, néhány dologgal egyet is értek pl. hogy a HM igen szűken bánik vizsgálatainak eredményeivel. Balogh a májusban lezuhant MIG-29-es re emlékeztetett, ahol a baleset okairól, a vizsgálat eredményeiről azóta sem beszél a HM.

Lehet a példám sántit, de az USA-ban egy-egy baleset után részletesen összerakják a dolgokat és a jól emlékszem elég sokat nyilvánosságra hoznak belőlük. Legalábbis a Jane's különböző újságjaiban, valszeg a magyar repülős lapokban is lehet ezekről olvasni.

Szóval valóban támogatom a nagyobb nyilvánosságot.

Szóba került, hogy hol van Simon Attila parancsnok, miért nem ő tartott eligazítást a miniszternek. Kikövetkeztette, hogy valszeg itthon lehet (nekem pl. nem volt egyértelmű, hogy akkor itthon kell lennie a parancsnoknak) Simon ezredes, és benne is volt a tegnapi Nemzetben.

A riporter kérdésére, hogy jó döntés-e hogy nem mehetnek ki a tűzszerészek, azt mondta jó volt, aztán mikor úgy kérdezte a riporter, hogy jó döntést hozott így Szekeres miniszter, akkor mintha zavarba jött volna (nekem így tűnt, lehet tévedek) és mégegyszer azt mondta igen jó döntés volt, majd úgy módosította, hogy ez a parancsnok helyettes döntése volt. Ez egy kicsit fájt. Ha biztonságpolitikai szakértő, akkor tudja, hogy azért ilyen nem történik egy haláleset után a miniszter vagy a vezérkari főnök döntése nélkül.

Engem leginkább az foglalkoztat, hogy ki is Balogh Zoltán, és hogy mitől lett biztonságpolitikai szakértő. Én pl. attól, hogy a riporterek állandóan ezt írják a nevem alá. Az általam kedvelt kutatót túl száraznak találják sokat. Komolyan mondjuk attól "stakértő", hogy sokat olvastam eseményekről, specifikus történelemekről, mások gondolatait és leírtam a saját gondolataimat, elméleteimet is, és amikor lehetett meg is néztem, azt amivel foglalkoztam). Nem bizalmatlanság ez, csak Balogh Zoltán egy új arc (üdv a szakértők társaságában). Most kicsit megijedtem, mi van ha én vagyok paraszt és Balogh Zoltánm már régóta nyilatkozik jobbra balra, csak én vettem észre? Akkor elnézést a bennfenteskedésért. Tényleg.

Tálas Péter, Deák Péter, Nógrádi György ismert és neves szakemberek (bocs, akiket kihagytam), írnak, tanítanak, olvasnak, vagy katonák voltak. Fontos az előtörténet, mert így Balogh Zoltán szájából a szájából elhangzott információknak annál nagyobb hitelt tudok adni (és elfogadni) minél jobban ismerem azokat a körülményeket, amelyek ők szakértővé tették. Nekem pl fent van az önéletrajzom a munkahelyemen (www.hiia.hu), itt a blogon, meg hogy miket írtam idáig.

A blog átlag 20 fős olvasó közönségéhez szólok. Tud valaki valamit Balogh Zoltánról? Megírná, lehet névtelenül is, tudom mekkora para odaírni a nevünket.

Ha ismeri valaki személyesen, vagy emailen keresztül, rá tudná venni, hogy küldje el nekem a CV-jét?

Előre is köszönöm

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Helló!
Az alábbi linken megtalálod Balogh Zoltán e-mail címét, ami remélhetőleg még "él". Esetleg tudsz vele kommunikálni.
http://mataszbp.blog.com/1609710/
Üdv.
egy olvasó

Névtelen írta...

http://www.laszlotamas.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=129