hétfő, július 15, 2019

Olasz védelempolitika és a haderő állapota

Van egy hosszabb elemzés olaszul,amelynek van egy zanzásított rövidebb verziója angolul. Érdekes számok vannak benne. Az egyik, hogy az olasz hadsereg átlag életkora (37,9 év) magas a brit (31) és a franciához képest (33). A másik, hogy személyi kiadásokra a költségvetés 70 százaléka megy el, 20 százalék a beszerzésekre és 10 százalék a működésre. Ez utóbbi nagyon alacsony, és persze a személyi kiadások nagyon magasak. Talán magasabbak még a MH-nál is. Tényleg, érdekes lenne tudni, mennyi nálunk az átlagéletkor, tippelni sem tudok, de talán annyira nem vagyunk előregedve mint az olaszok. A 2015-ös stratégia felülvizsgálat eredményeit így foglalja össze a cikk: One key reform element is a real centralisation of the armed forces’ activities at joint level, including national procurement programmes, to reduce duplication and inter-service rivalry for military spending. This goes hand in hand with a rationalisation of military bases and an ambitious programme to sell off or rent surplus real estate and equipment, with at least two-thirds of the proceeds accruing to the defence budget. Ezek elvileg azt szolgálnák, hogy több maradjon a működésre, amelyet persze az is segít, ha Olaszországban is közelítik a védelmi kiadásokat a 2 százalékhoz. De a legnagyobb kérdés mégiscsak az ambíció. Amennyiben kivehető a cikkből, (meg az egyéb élményekből), az olaszok szeretnék magukat a nagyobb európai haderők szintjén látni, és szerintem a britek és az franciák mögött ott vannak. Nem csak a hadiipar és a haditechnikai beszerzések terén (europában csak itt gyártanak F-35-öst, amiből rendszeresít is az olasz légierő), hanem a nemzetközi missziókban történő szerepvállalásokban is. Irakban a KTCC vezetése önmagában is valami, de annál sokkal több, talán 1000 olasz katona és csendőr vesz részt szerte Irakban. Libanonban és Koszovóban is jelentős erőkkel vannak jelen, pedig azok passzolhatok lennének. Malinak utána kellene néznem. Szóval a kérdés, amit feltesz a cikk, hogy ha Róma a jövőben is a top ligában szeretne játszani, ha a Brexit után továbbra is európai védelem meghatározó szereplője szeretne lenni, aki formálni is tudja a folyamatoka és döntéseket, akkor lépést kell tartania a franciákkal és a többi állammal.

1 megjegyzés:

Vlasta Parkanová írta...

Aki ezt a bizonyságot ma olvassa, meg kell ünnepelnie velem és családommal, mert mindenki viccként kezdett el néhány embernek, és mások azt mondták, hogy lehetetlen. A nevem jamie yannick és én vagyok az Amszterdamból, de a feleségemmel Chicago USA-ba költözöm. Boldogan házas vagyok két gyermekkel és egy gyönyörű feleséggel. Valami szörnyű történt a családomkal, elvesztettem a munkámat, és a feleségem elhagyta a házamat, mert nem tudtam jól vigyázni magamra és a családra. őt és gyermekeimet abban az időben. Kilenc évig nem sikerült feleségem támogatni, hogy gondoskodjak a gyerekekről. Megpróbálok egy tesztüzenetet küldeni a feleségemnek, de ő megállítja, hogy beszéljek vele. Megpróbálok beszélni barátjával és családjával, de még mindig tudom, hogy valaki segíthet nekem, és később elküldtem a kérést annyi cégnek, de még mindig ne hívj, amíg egy hűséges nap meg nem érkezik, hogy soha nem fogom elfelejteni az életemben . Amikor találkoztam egy régi barátommal, akivel minden nehézséget megmagyaráztam, és egy nagyszerű emberről beszélt, aki segített neki, hogy jó munkát vállaljon a Coca cola cégnél, és azt mondta, hogy ez egy bűbáj, de én vagyok olyan személy, aki soha nem hisz a varázslatban, de úgy döntöttem, hogy megpróbálom, és Drosagiede utasított engem, és megmutatta nekem, mit tegyek az ebéd három napján a varázslat. Kövesem az utasításokat, és megteszem, amit kért, hogy jól tegyek. Drosagiede győződjön meg róla, hogy minden jól ment, és a feleségem újra látni fog a Drosagiede csodálatos munkája után. A feleségem ismeretlen számmal hív engem, és bocsánatot kért, és elmondta, hogy tényleg hiányzik nekem, és a gyerekeink és a feleségem hazajön. Két nap elteltével egy olyan céget küldtem, amelyet megkértem, most már az Egyesült Államokban a példamutató cégvezető vagyok. Azt tanácsolom, hogy ha bármilyen problémája van, küldjön egy üzenetet erre az e-mailre: doctorosagiede75@gmail.com vagy whatsapp +2349014523836 és megkapja a legjobb eredményt. Fogadd el magadnak a dolgokat, és elveszik tőled. a legjobbakat