csütörtök, április 18, 2013

Helikopterjavító bázis a helikopterek érkezése előtt?

Mióta utoljára írtam a helikopterbeszerzésekről  (meg még előtte itt) sokat változott a világ. Zord Gábor cikkei szerint a kormány belátta, hogy nem lehet, nem tudja elsietni a döntést - gondolom részben az előkészítés, részben a pénzhiány miatt - ezért a döntést a következő választások utánra halasztja. A hivatalos bejelentés itt.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a jelenlegi helikoppterflottával kell azért majd valamit kezdeni. A harci és szállító helikopterek állítólag már kifutottak a repülhető óráikból, de még mindig repülnek, az év eleji mélypont után, amikor állítólag egyetlen szállítóhelikopter volt üzemképes, a mostani híreket olvasva és a képeket nézegetve úgy tűnik javult a helyzet. Ez persze nem ad választ arra a kérdésre, hogy hogyan lettek "lepapírozva", engedélyezve. Bevallom ez már nem az én dolgom, nekem a tanulság ebből annyi, amit már írtam korábban is, hogy akik engedélyezik, valamit mindig kitalálnak, a pilóták meg remélnek nem fognak felszállni vele, amikor már e engedélyek ellenére is úgy gondolják, hogy életveszély lenne a felszállás.

Gábor mondta (akkor már meg is írta valahol), hogy már megjelent valami kiírás, közbeszerzés x számú (nem emlékszem) szállító (és talán harci helikopter üzembetartására) és ismét ha csak jól emlékszem, az Oboronprom orosz cég meg is nyerte már a pályázatot vagy vele tárgyalnak a HM-ben.

Ezek után nem egészen értem a mai Magyar Nemzetben megjelent cikket, legalábbis azt a részét ami a htka-n Helikopterjavító bázis létesülhet Magyarországon címmel jelent meg. Logikailag nyilvánvalónak tűnik, hogy minek és milyen javítóbázist akarnak létrehozni, amíg azt sem tudjuk, milyen helikopterei lesznek az országnak? Még ha tegyük fel a választások után egyből el is dől (közbeszerzés? megtámadott közbeszerzés? hónapok, évek?) a típus, mire leszállítják őket az biztos évekbe fog telni, tehát úgy érzem, kicsit elsietett lenne a javítóbázist már jövőre létrehozni.

Az már csak bennem veszül  kérdésként, hogy milyen szakmai egyeztetésről volt szó, amin én nem voltam ott :) hehehe

Nincsenek megjegyzések: