péntek, július 27, 2012

Mégegyszer a határellenőrzéshez kapcsolódó EU-s támogatások visszafizetéséről

A múltkor megjelent egy MTI-s hír, arról, hogy Magyarországnak vissza kell fizetni több milliónyi EU támogatást. Nekem úgy jött le a megfogalmazásból, hogy az összeset. Megkerestem Magyarország EU biztosát, Andor Lászlót emailben, hogy segítsen megtalálni az EU elsőfokú bíróságának cikkben idézett határozatát, mert kíváncsi voltam, hátha ott említenek néhány konkrétumot is.

Az egyik munkatársa elküldte múlt héten a keresett dokumentumot, amit itt olvasható.

Legnagyobb meglepetésemre az derült ki belőle, hogy nem a teljes összeget kell visszafizetni, hanem csak egy részét. Meglepődtem, mert az eredeti hírt úgy értettem, hogy a teljes összeget vissza kell fizetni. Most újból elolvastam a hírt figyelemesen és legalább kétértelmű. Egyszer azt mondja: Elutasította az EU elsőfokú bírósága azt a keresetet, amiben Magyarország megtámadta az Európai Bizottság egy korábbi határozatát, melyben a határellenőrzéshez kapcsolódó uniós támogatás visszafizetésére kötelezték a magyar felet

Ez azt jelenti, hogy az egészet.

Később viszont ezt írják: A brüsszeli bizottság ezért több millió euró összegű, szerinte jogosulatlanul felhasznált támogatás visszafizetését követeli

Ez úgy érthető, hogy csak egy rész összegről van szó.

Most szembesülök azzal, hogy az EU milyen horribilis összeget adott Magyarországnak a határellenőrzés korszerűsítésére: 165 millió eurót. most már arra is kíváncsi vagyok ezt mire ment el?

Lássuk milyen tételekről van szó: a Bizottság által Magyarország javára teljesített kifizetések összege (165 793 070,18 euró), a Magyarország által teljesített kiadások összege (167 689 366,73 euró), a jogosulatlanul elköltött pénzeszközök összege (13 994 965,26 euró), a megfelelően felhasznált összeg (153 694 401,47 euró) és a visszafizetendő összeg (12 098 668,71 euró).

Melyek voltak a ki nem fizetett tételek? Itt egy kicsit ötbb részlet van, de marad még homály is (nekem):  Keresetlevelében Magyarország azt kéri, hogy a Törvényszék:
– helyezze hatályon kívül a szóban forgó terhelési értesítést tartalmazó bizottsági határozatot azon részében, amelyben az a Schengeni Támogatás terhére nem támogathatónak minősítette Magyarország tekintetében a III/A. célkitűzés 1., 3., 4., 5., 6. intézkedés, a III/B. Vámügyek célkitűzés, illetve az I/C. célkitűzésen belül a mohácsi (Magyarország) belvízi határ‑ellenőrzési létesítmény és az Eperjeske (Magyarország) vasúti átrakó pályaudvar egyes kiadásait;

Ezeket nem fizeti ki tehát az EU. De mi az a  III/A. célkitűzés 1., 3., 4., 5., 6 intézkedés?

Nincsenek megjegyzések: