Múlt héten a Bundeswehr-t honlapja megírta, hogy
"Németország és Magyarország többnemzeti szállító projektet indít"
(kb. ez a cím) A cikk sok mindenről szólt, de arról nem, hogy Magyarország vagy
a Magyar Honvédség A400-as katonai teherszállítórepülőgépeket vesz majd.
Amit én leszűrtem a cikkből, hogy ez valami hasonló lesz
ahhoz, ahogy a pápai Nehéz Szállító Ezred működik abból a szempontból, hogy a
részt vevő 12 ország egyike sem birtokolja a gépet, de mindenkinek van meghatározott
repülőórája a három gépes flotta éves tervezett mennyiségéből.
A szakmai portálok mellett aztán az Index foglalkozott a
cikkel: "Airbus A400M-eket vásárol a Magyar Légierő?" A cikk is csak
összefoglalja az eredeti cikket, majd megismétli a címben szereplő kérdést:
"MAGYARORSZÁG A400M SZÁLLÍTÓGÉPEKET VÁSÁROLHAT A JÖVŐBEN."
Ez honnan mégis? Ezután a HVG és a Népszava is már így ír:
"Hatalmas katonai szállítógépeket vásárolhat Magyarország" és
"Hatalmas, légcsavaros katonai szállítógépeket vehet Magyarország, megint
csak német biznisz". Még szerencse, hogy a feltételes mód benne maradt.
De tekintve, hogy az emberek többsége csak a címeket olvas,
ennyi elég is volt ahhoz, hogy már arról a menjen a vita, hogy szüksége van a
légierőnek ilyen hatalmas gépekre, vagy hogy akkor ezek lesznek a rámpás gépek,
amelyekről már annyit beszélnek? Emberek olyan dolgokról vitatkoznak, amiről
nincs is szó (legalábbi e hír alapján) megy a hangulat pro és kontra, miközben
Magyarország nem vásárolhat A400-es szállítógépeket (ezt én is állíthatom nem?)
Ami nyilván kérdés, hogy van e szüksége a Honvédségnek a
pápai ezredben meglevő óraszámok és a két Airbus utasszállító biztosította
kapacitás mellett további órákra? Ezt mondjuk egyik cikk se szedte össze.
Én bízom a katonákban annyira, hogy ha nem lenne szükségük
nem szálltak volna bele ebbe a programba. Nem tudjuk, hogy milyen jövőbeli
tervei vannak a honvédségnek, nem tudjuk milyen új missziókban készülnek (bár
nem erre mutatnak a trendek), nem tudjuk mennyi óraszámról van szó a német
programban és mikortól, nem ismerjük annak a pénzügyi konstrukcióját, hogy
mennyire jelenti kötelezően az előre vállalt repórák kifizetését (ha egyáltalán
ilyen lesz)?
Szívesen olvastam volna az index cikk végén, hogy megkerestük
a HM sajtóosztályt, és válaszuk esetén frissítjük a cikket, lehet most már
válaszolnának nekik. Egy próbát megért volna.
A csatolt link egy szakértő blogja, sok saját fotóval. Bár
nem vagyok repülési szakértő, de szerintem nincs több probléma ezzel a típussal,
bármilyen olyan modern típussal amit az elmúlt két-három évtizedben terveztek
olyan képessekkel, célokkal, mint amilyenek korábban nem voltak.
https://jetplanes.blog.hu/2020/09/20/problemas_orias_magyar_megoldas
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése